Powered By Blogger

Thursday, October 28, 2010

BioZone Car Sterilizer (part 2)


ADAKAH ANDA SEDAR AKAN PENCEMARAN DALAM KERETA?

Kita menghabiskan lebih masa dalam kenderaan jika dibandingkan dengan masa dulu. Namun, mengikut Laporan In-Car Air Pollution daripada International Center for Technology Assessment (CTA), tahap pencemaran udara dalam kereta mungkin jauh lebih serius daripada udara di luar. Bahan-bahan pencemar berbahaya dalam kereta termasuk bahan organik meruap (volatile organic compounds, VOC) yang mengakibatkan iritasi mata, hidung, kerongkong dan peparu. VOC juga hadir dalam kereta baru (sumber: Hidden Poisons in New Cars, Utusan Konsumer Nov-Dis 2005). Selain itu, bahan-bahan pencemar utama lain yang wujud dalam persekitaran dalaman dan memerlukan sanitasi termasuk bau, agen pencemar biologikal, produk hasilan pembakaran enjin dan racun serangga.


APA YANG BOLEH ANDA LAKUKAN?

PENYELESAIAN KEPADA MASALAH ANDA...

Kebanyakan daripada kita tidak menyedari kesan-kesan sampingan apabila menggunakan penyegar udara dalam kenderaan. Teknologi penyegaran udara pasif ini hanya memerangkap debu dan partikel-partikel. Sementara itu, unit penyegar udara aktif iaitu BIOzone Car Sterilizer menyingkirkan agen pencemar biologikal dan kimia yang hadir dalam kenderaan. Unit ini menggunakan teknologi khusus termauk 'cold plasama' yang menggabungkan penghasilan ozon dan ion plasma. Ia menukarkan oksigen (O2) kepada ozon (O3) yang kembali menjadi oksigen setelah menyingkirkan bahan-bahan pencemar.


BAGAIMANA BIOZONE CAR STERILIZER MENGHASILKAN
UDARA BERKUALITI DALAM KERETA?


  • Menyingkirkan VOC, bau tembakau, bau haiwan peliharaan dan bau automobil
  • Membasmi bahan-bahan pencemar biologikal (bakteria)
  • Menyegarkan udara dalam kereta

KEBAIKAN BIOZONE CAR STERILIZER

  • Selamat (output ozon <>
  • Ringan
  • Mudah digunakan
  • Mengaplikasi teknologi "cold plasma" Jepun yang:-
> menghasilkan output ozon yang tetap
> tidak menghasilkan bahan-bahan sampingan (nitrogen oksida)
  • Tanpa penyelenggaraan
  • Mesra alam
*US FDA menetapkan tahap maksimum ozon yang dibenarkan
pada tahap 0.05 ppm



SPESIFIKASI PRODUK

Dimensi : 23.0 x 102.0 mm Berat : 38.5g Penggunaan kuasa : 3.2 watts, 12 Volts D.C. Output ozon : <> Teknologi : Cold plasma

CARA PENGGUNAAN


Masukkan BIOzone Car Sterilizer ke dalam soket pemetik api rokok. Unit akan dihidupkan (dengan bulb yang menyala). Pasangkan penghawa dingin kipas pengudaraan untuk penyegaran udara yang berkesan.


1 comment:

Popular Posts